2013. júl. 15.

A "Görög"-nél voltunk

Délután, ahogy leírtam az előző bejegyzést, kimentem a teraszra Ulliékkal fecsegni. Elhatároztuk, h a hétvégén megnyitott görög éttermet vesszük célba, ahova szombaton nem kaptunk helyet, mert annyira teli volt. (Még szerencse, h én előre megfőztem a tervezett vasárnapi vacsit, és együtt ehettünk.)
Hosszas vita után abban maradtunk, h egy kocsival megyünk, a roller itthon marad. Még szerencse!
A "déli" vendéglátás ékköve, a Korfu étterem nagyon kedves szokása, h ouzoval fogadják a betérő vendéget. Függetlenül attól, h vezet-e még autót, vagy nem. Hmm. Mind a 3 kört sikerrel teljesítettük, legalábbis ennyit biztos sikerült teljesíteni. Ha jól számoltam. A vacsi kitűnő volt, a kiszolgálás az italokon kívül is pazar. Olyan jót dumáltunk közben, h igazán csak örülhetek, h nem mondtam le a kései vacsit a holnapi korán kelés miatt. Hmm, majd meglátjuk, hogyan bírom a kiképzést Frau Ziegenhorn "karmaiban".
Új szavakat is tanultam:
Kaliméra! Guten Morgen! Jó reggelt!
Kalispéra! Guten Abend! Jó estét!
Kalníchta! Gute Nacht! Jó éjszakát!
Yia sou! Hallo! Helló!
Ti kánis? Wie geht's? Hogy vagy?
Isse kalá? Geht es dir gut? Jól vagy?
Pináo. Ich habe Hunger. Éhes vagyok.
Dipsáo. Ich habe Durst. Szomjas vagyok.
Poli oréo. Sehr gut. Nagyon jól.
Efharistó. Danke. Köszönöm.
Yia lamas! Prost! Egészségünkre!
Ton Logariasmó. Die Rechnung. A számla.
Parakaló. Bitte. Kérem.
Antío! Auf Wiedersehen! Viszont látásra!

A "Yia mas!" kifejezést gyakoroltuk legtöbbet, remélem megjegyeztem! :-)

Nincsenek megjegyzések: