2013. júl. 15.

Második szabad nap

Itt a délután, és a mai szabad napom is eléggé aktívra sikeredett. holott itthoni punnyadást terveztem. Ulli tegnap azzal állt elő, hogy olyan szép lesz az idő, h érdemes lesz kihasználni. A heverészést persze nem gondoltam annyira komolyan, tehát könnyedén elcsábultam, a "nagyváros fényei" hatalmas vonzerővel csalogattak. Miután kialudtam magam, ez úgy fél nyolcra kb 3szor is megtörtént, felkeltem, megkávézkodtam, és a levelezésemet tekintettem át. Bala megintcsak elismerően füttyentene, hisz eléggé kerek szám látható az olvasatlan levelek mappa felett! 1330. :-( Valamennyit sikerült lefaragni belőle, egy online kérdőívet sikeresen legyűrtem, aztán nekiültem megtervezni a mai "portyázást". Ulli kb 100szor regélte, h a 100-as buszon a BVG fülhallgatós városnéző túrákat szervez. Tavaly valahogy nem sikerült a nyomára bukkannom, így kihagytam. Idén akkora elánnal vágtam neki a dolognak, h elhatároztam, ha "béna" vagyok az online keresésben, hát személyesen megkérdezem egy kirendeltségükön, elvileg ugyanazt a nyelvet beszéljük, csak sikerül benevezni egy ilyen útra. Na ilyen nem létezik, az a külön városnézősös buszokon élvezhető, de a tömegközlekedéssel sem jártam rosszul. De erre csak később derítettem fényt.
Persze nem is én lennék, ha egyenesen egy ilyen irodába indultam volna, az nem elég tudományos. Megnéztem, h merre van a 124-es busz megállója, és h milyen időközönként megy a menetrendje szerint, h a reggeli közel 1 km-es túráimat lekurtíthassam a jövőben. A megálló kipipálva, a menetrend a normál útviszonyoknak megfelelően az S-Bahnhoz hangolva, tehát főnyeremény lenne, de a Schulzendorfer Strasse sarkán lévő építkezés miatt a busz átlag 8-12 perces késéssel jár, tehát mégiscsak maradok a reggeli zarándoklatoknál. Nem fog megártani, legalább izmosodok!
Hmm, ha már buszlesen voltam, irány busszal Alt-Tegel, ahonnan az U6 járattal közelítettem meg a körbe-körbe járó Rng-Bahnt. Az S41 az óramutató jársával egyező, míg az S42 ellentétes irányban közlekedik.Ugyanazon az útvonalon. Jó gyakran, tehát megérné ezzel városnézni - gondoltam, igaza lehet Larsnak, aki ezt javasolta - de elment a kedvem időközben, pár megálló után, mert elég külvárosias helyeken voltak a megállók.
Westkreuz-nál abbahagytam a vonatozgatást, úgy döntöttem, irány a belváros. Átszálltam az S5-re, és először a Tiergarten-nél szálltam ki. Kicsi kerengés, és egy szabadtéri Gázlámpás-kiállítás megtekintése után visszaszálltam egy S-Bahnra, hogy a Bellevue kastélyhoz átlibbenjek.



 A gázlámpákat, ha mindet nem is, de a legtöbbet közelről is megnéztem, a budapestit külön lefotóztam, örültem neki nagyon! (Pedig nem is volt olyan különösen szép.)











Szóval a Bellevue kastély a német szövetségi köztársaság elnökének székhelye. Mikor el akartam sétálni előtte, h lefényképezzem, épp egy rendőr terelgette a fényképezőgépekkel felszerelt túrista-népet le a kivezető útról, mondván, h rögtön elkocsikázik itten a szövetségi köztársaság elnöke, bizonyos Joachim Gauck úr. Na, gondoltam, itt az alkalom, lesifotós még úgysem voltam, most nem menekül meg az az elnök, bekerül a berlini gyűjteményembe. Igazán kevés időt kellett csak várni, addig lefotóztam a kastélyt:

és integetve elhajtott előttünk az elnök. Hmm, kipipálva ő is!










Ugye városnézést terveztem, helyette holmi gázlámpákkal és fekete audikkal töltöttem az időt, hát ideje lesz a lovak közé csapni, gondoltam.
A 100-as busz épp a Bellevue előtt állt meg, hát felpattantam rá. Nagyon szeretek emeletes buszon fent utazni. Mondtam már? Most már én is tudom. Így legalább láthatom a buszmegállók tetejére, a madaraknak kidobált péksüteményeket. Na nem ez volt a fő attrakció, de asszem a mai buszozást mindenképp megismétlem, mégpedig kitérőkkel.Az állatkerttől egész az Alexig végigmentem a busszal, itt a lista, amiket érintőlegesen láthattam. A következő szabad napomon viszont a legérdekesebb helyeket kicsit alaposabban is meg fogom nézni.
Nehéz lett volna magyarul írni, így itt a listám, csak németül:
Breitscheidplatz - Alter Turm
Budapester Strasse
Potsdamer Platz
Konrad Adenauer Stiftung
Bootschaften
Großer Stern - Golden Else
Schloss Bellevue
Haus der Kulturen der Welt
Platz der Republik
Reichstag/Bundestag
Brandenburger Tor
Unter den Linden
Friedrichstrasse Humbold Universität und Staatsoper
Lustgarten
Dom/Museumsinsel/Marienkirche/Rotes Rathaus
Mára még a kedvencemet, a tévétornyot,

















a közelében álló Marienkirche-t lefotóztam,














aztán hazadöcögtem. A délutánt épp olvasgatásra találták ki, így hamarosan belevetem magam az épp aktuális Evelyn Sanders könyvbe: Schuld war nur die Badewanne. :-)

Nincsenek megjegyzések: