2012. júl. 12.

Berlin 12.07 - kalter Regen

Ma megint nagyokat lépegettem előre.

A Hotel Leonadro Royal-ban tárt karokkal fogadtak. Mindent kedvesen vettek tudomásul, amiket mint feltételeket soroltam, és csak egy "egyszerűen" beszerezhető Freizügigungsbescheinigung-ot akarnak tőlem az okmányaimon kívül. Állítólag a lakóhelyem szerinti Bezirksamt-ban kb 5 perc alatt kiállítják. Na ma kb 2 órába telt, egy ügyes űrlappal és pár infoval lettem gazdagabb. Először lakcímbejelentés, aztán jöhet a Freizügi...... . Persze ehhez az infóhoz mintegy 2 órás várakozás után juthattam hozzá.

A német mobilszám regisztrációja azonban kifogott rajtam. Magyar adatokkal nem üzemel az online regisztráció, aztán Ulli nevén regisztráltunk be. Így egy hónapig ingyen beszélhetek az o2 hálózaton belül. Hurráááá! Egyetlen ismerősöm van csak ebben a hálózatban, így vele kell fecsegnem, ha épp benőni akarna a szám.

A szálloda, ahol jövő héttől dolgozok, egy jelentős méretekkel bíró elegáns hotel, csak fekete cipőt kell vinnem a próbamunkához, minden mást adnak. Remélem, beválik, és fog tetszeni, mert hirtelen egy másik helyről is kaptam bemutatkozóbeszélgetésre meghívást. Persze az ottani július 30-i időpont elég késői nekem, így kértem egy korábbit, hátha valami kvalifikáltabb munkát tudnék megcsípni, mert a Zimmermädchen-ség a korom miatt kicsikét nevetségesnek tűnik. Igaz, az otthoni tanítói fizetésemet 4 hét alatt duplán meg lehet vele keresni, még a legalsóbb teljesítményszinten is. Mal sehen!
Ma, hazaérve nekiálltam főzni. Már nagyon hiányoztak az otthoni ízek. Gulyásleves, mami féle pogi került az asztalra. Húúú de fini lett!!!
A holnapi grillpartira Lars készíti a Rippen-t. Ha ízlik, tutti idekerül a recept is.

Nincsenek megjegyzések: